dijous, 17 de gener del 2013

Jocs que s'obliden o evolucionen?



Que penseu sobre els jocs en els quals ens passàvem les hores mortes jugant, com:

- La corda; on en les hores lliures d'educació física, a l'hora del menjador, en qualsevol comento jugàvem. Cantant  “al pasar la barca, el cocherito lere, al pelotónt, cien cien cuantos años viviré, el árbol…”

- La goma; amb cançons com “a lo loco-co”

- Als palmells; “milikituli, soy el chino capuchino mandarín…”

Jocs lliures com als “toros”, sabatilla per darrere, ocellet anglès, que crec que són els únics jocs, o dels pocs que encara persisteixen, però el joc de “xurro va”, i jocs com els quals he posat a dalt ja s'han perdut, o alomoijor en comptes de perdre's també es van modificant. Dic modificant perquè l'altre dia mentre menjàvem en un bar, vaig escoltar com una nena juagaba amb la seua germana a una de les cançons de palmells que he posat a dalt, pel meu és Miliquitutli, però per a elles havia canviat, era una altra lletra, però si que mantenia el mateix ritme de la cançó.

Em vaig cridar l'atenció de com d'una època a una altra van evolucionant els jocs. Però també em faig una pregunta, a quins jocs jugaven els nostres pares? I els nostres avis? Com eren les seues cançons?

Realment proporciona una gran curiositat, aixina que ja sabeu, a preguntar als vostres iaios i papis que cançons eren les de la seua època, perquè alomijor ells cantaven i jugaven al mateix que nosaltres però amb una altra lletra diferent… tot pot ser.

Alba Martínez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada